نویسنده موضوع: روش های یادگیری  (دفعات بازدید: 74 بار)

xavi6

  • sajjad
  • کاربر جدید
  • *
  • آفلاین آفلاین
  • ارسال: 32
  • i love god
    • یو پی اس
روش های یادگیری
« : ژانویه 11, 2018, 07:20:20 am »

روش های یادگیری و روش های تقویت حافظه
در مقاله قبلی از فرزندان و امتحانات نودی ، راههای یادگیری و ویتامین هایی برای تقویت حافظه توضیح داده شد. با ما همراه باشید تا در آخرین بخش از راهکارهای تقویت حافظه چند روش کاربردی برای یادگیری بهتر و روش های یادگیری را توضیح دهیم.
جويدن كندر براي تقويت حافظه
كندر به دفع بلغم كمك مي كند و بدن را از زوائد بلغمي پاك مي كند و به همين واسطه به شفافيت عقل كمك مي كند و در طب قديم بر اثر ضد فراموشي كندر تأكيد شده است.
مداومت در ورزش


روش های یادگیری

ورزش موجب آرامش فكر و درك بهتر مطالب علمي و ازدياد هوش و حافظه است.
در ورزش رعايت چند نكته بسيار مهم است:
– انجام ورزش بلافاصله پس از برخاستن از خواب صحيح نيست. مدتي بايد بگذرد تا بدن آماده ي ورزش شود.
– ابتدا با حركاتي آرام مثل نرمش و قدم زدن ملايم شروع كنيد و بعد آن را شديدتر كنيد تا وقتي كه بدن عرق كند. اين نشان سوخت و ساز كامل بدن است.
– تنفس با بيني بصورت عميق در هنگام ورزش بهتر است.
– بعد از ورزش ده دقيقه يا بيشتر روي زمين به صورت دو زانو بنشينيد.
– هنگام ورزش معده نبايد پر باشد زيرا خود باعث بيماري مي شود.
– بعد از ورزش در صورت تشنگي فقط جرعه اي آب يا دوغ نوشيده شود. آب را نبايد سر بكشيد.
– قبل از ورزش خصوصاً شنا؛ خوردن يك يا دو عدد خرما مفيد است. اما ترشيجات و ميوه هاي سرد مثل آلبالو گيلاس و هلو نخوريد.


– حمام بعد از ورزش بسيار مفيد است و خستگي عضلات را رفع و آلودگي عرق را بر طرف مي كند. حمام قبل از ورزش هم اثر بخشي ورزش را بيشتر مي كند.
خوردن ماست و سبزي هاي غير محرك
ماست كه براي بدن انسان و سلامتي عمومي آن و طول عمر بسيار مفيد است.
سبزيهاي هم به علت ويتامين ها و مواد معدني عالي كه دارند از ضروري ترين خوراكي ها براي سلول هاي بدن و از جمله سلول هاي مغزاند. سبزيها داراي سلول هاي حياتي و سبزينه اند و به همين واسطه، روح حياتي خود را به بدن انسان وارد مي كنند و سر زندگي و نشاط را با خود به همراه مي آورند.
اما سبزي هاي محرك كه استاد داروئيان از خوردن آن ها براي هوش و حافظه منع فرموده اند عبارتند از تره، پياز، پيازچه، نعناع، تره تيزك، ريحان، ترخون و مرزه كه داراي طعم تند و معطر مي باشند.
خوردن ميوه هاي رسيده

روش های یادگیری

قند ميوه هاي رسيده يعني فروكتوز و گلوكز و سلولز غذاي مغز است و سلولز اين ميوه ها يعني فيبر آن ها موجب تخليه روده ها و حركت طبيعي گوارش مي شود و در نتيجه باعث شادابي و تقويت هوش و حافظه مي شود.